OCCULTA

Czym jest okultyzm? A czym jest wiedza?

  • Umiejętności proste, niewymagające teorii: widzenie przez oczy, słyszenie przez uszy, chodzenie, siedzenie itd. Ten rodzaj wiedzy to jest dla mnie okultyzm. Strętwa (węgorz elektryczny) nie musi się uczyć rażenia prądem, ani nawet tego, że jakiś prąd istnieje i został odkryty. Okultyzm to są wrodzone zdolności. Wrodzone, czyli wymagające tylko uaktywnienia.
  • Umiejętności złożone, czyli wymagające teorii: jakiegoś rozumienia faktów, posiadania instrukcji, i tworzenia pewnych założeń. Rytuały: to nie jest okultyzm. To jest magia: rytuał. Umiejętności magiczne są złożone, a okultystyczne proste: magia nie jest okultyzmem sensu stricto. Magia jest wieloznacznym pojęciem, i niektórzy uważają ją za stosowaną rytualnie psychologię.

Pojmuję wiedzę jako umiejętności, mówiąc o okultyzmie. Niektórzy ludzie myślą odwrotnie. Dla nich okultyzm to sfera wiadomości. Ja się z tym nie zgadzam.
Jest to jednak tylko decyzja konwencjonalna: ani prawdziwa, ani fałszywa. Umawiamy się co znaczy słowo “okultyzm”.

Okultyzm to dziedzina wiedzy naturalnej. To nie jest kultura. To jest dziedzina zmysłowości.

Osho napisał o tym, że liczy się kontakt z osobą nauczyciela, z jego energią, a nie jego słowa (moja interpretacja).

Nie ma w ogóle filozofii w okultyzmie. Wszystko to jest postrzeganie.
Okultyzm polega na zdobywaniu poznania przez postrzeganie. Jest to oczywiście postrzeganie inne, niż potoczne, ale ma te same zasady.

Okultyzm to jest, przede wszystkim, ścieżka indywidualna. Nikt cię nie ciągnie i ty nikogo nie ciągniesz. Każdy chodzi na własnych nogach.
Dlatego nie ma tu mistrzów, jako że nie ma tu uczniów. Ten dualizm jest zbyt prymitywny.

Okultyzm: prywatność ezoteryczna.

Po co mówić o okultyzmie, skoro jest prywatny? Ma on znaczenie dla kultury, cywilizacji, wiedzy powszechnej. To tak samo, jak z mówieniem o związkach czy wychowywaniu dzieci, które są też rzeczą prywatną.

Problemy wampiryzmu pranicznego są tu najgorsze, i najważniejsze. Okultyzm w relacjach społecznych to zajmowanie się problemem wampiryzmu pranicznego.
Wampiryzm jest rzeczą prywatną, ale ma konsekwencje społeczne. To jest coś takiego, jakby mąż gwałcił żonę: pomimo prywatności tej relacji, jest to problem powszechny, społeczny.

Są zagrożenia, które wymagają dyskusji okultystycznej i promocji samego okultyzmu, dla podniesienia świadomości okultystycznej w społeczeństwie.

Okultyzm to nie jest wiedza misyjna. To są prywatne rzeczy jako takie. To nie jest po to, by świat zbawić, ale by właściwi ludzie, we właściwym czasie i we właściwy sposób pomogli sobie nawzajem.